سلامت عمومی گلدبرگ GHQ

پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ GHQ ، یک ابزار مبتنی بر روش خود-گزارشی است که برای تفکیک موارد مبتلا به اختلال‌های روان‌شناختی ساخته شده است و می‌تواند احتمال وجود یک اختلال روانی را در فرد تعیین کند.

علاوه براین، برای شناسایی کسانی که دارای مشکلات روان‌شناختی هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف این پرسشنامه دستیابی به یک تشخیص خاص در سلسله مراتب اختلال‌های روانی نیست، بلکه تمایز بین اختلال روانی و سلامت است.

امروزه این آزمون، هم استفاده‌ی بالینی داشته و هم در جامعه کاربرد دارد و همین‌طور برای استفاده در طرح‌های پیمایشی عمومی جمعیت و طرح‌های مقدماتی طراحی شده است و وضع فعلی را با وضعیت طبیعی فرد مقایسه می‌کند. فرم 28 ماده‌ای پرسش‌نامه‌ی سلامت عمومی (GHQ-28)، برای تمام افراد جامعه (رده‌ی سنی نوجوانی و بالاتر از آن) طراحی شده است. این پرسشنامه، بر اساس تحلیل عاملی، دارای 4 زیرمقیاس است:

  1. نشانه‌های جسمانی
  2. اضطراب و اختلال خواب
  3. اختلال در کُنش اجتماعی
  4. افسردگی شدید

تذکر مهم: تفسیر صحیح از نتایج آزمون‌های روان‌شناختی، همواره بر عهده‌ی متخصص در این زمینه است. لذا از برداشت‌های غیرحرفه‌ای و شتاب‌زده از نتایج آزمون‌های ارائه‌شده در این وب‌سایت جداً خودداری نموده و در این خصوص با یک متخصص در حوزه‌ی سلامت روان آشنا به آزمون‌های روان‌شناختی مشورت کنید.

نام آزمون تعداد سوالات مدت زمان استاندارد پاسخگویی هزینه آزمون مخاطب
سلامت عمومی گلد برگ GHQ 28 سوال 28 دقیقه 30000 تومان

لطفا برای انجام این آزمون ابتدا وارد سایت شوید

ورود و ثبت نام

قیمت : 30,000 تومان