یوگای داغ می تواند به درمان افسردگی کمک کند

یوگای داغ می تواند به درمان افسردگی کمک کند

نکات کلیدی

  • مطالعه جدید نشان می دهد که یوگای داغ هفتگی علائم افسردگی را حداقل 50 درصد کاهش می دهد.
  • 44 درصد از افرادی که بعد از 8 هفته به صورت هفتگی یوگا انجام می دادند، در حال بهبودی از افسردگی بودند.
  • یوگا یکی از بسیاری از تمرینات ذهن و بدن است که بخشی از یک رویکرد مکمل برای درمان افسردگی است.

تحقیقات جدید از بیمارستان عمومی ماساچوست دانشکده پزشکی هاروارد که در مجله روانپزشکی بالینی منتشر شده است نشان می دهد که یوگای داغ می تواند علائم افسردگی را تا 50 درصد یا بیشتر کاهش دهد.

یوگای داغ هفتگی در طول هشت هفته به افراد کمک کرد تا علائم افسردگی خود را کاهش دهند و به 44 درصد از افراد در این مطالعه اجازه داد تا در بهبود افسردگی خود در نظر گرفته شوند.

کارآزمایی بالینی تصادفی شده شامل 80 شرکت کننده با افسردگی متوسط تا شدید بود. محققان شرکت کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند. برای یک گروه حداقل دو جلسه یوگای داغ 90 دقیقه ای در هفته تجویز شد. گروه دیگر در لیست انتظار قرار گرفتند. به طور متوسط، شرکت کنندگان یوگا در ده کلاس یوگا در طول هشت هفته شرکت کردند.

حدود دو سوم از گروه یوگا کاهش قابل توجهی در افسردگی خود گزارش کردند، در مقایسه با 6.3 درصد در گروه انتظار.

چه چیزی می تواند باعث شود که یوگای داغ چنین ضد افسردگی قدرتمندی داشته باشد؟

یوگای داغ سه جزء بالقوه درمانی را ترکیب می کند: 1) ارتباط ذهن و بدن، 2) ورزش و حرکت بدنی، و 3) گرما.

  1. تقویت ارتباط ذهن و بدن از طریق تمرین منظم ذهن و بدن می تواند خلق و خو را بهبود بخشد. بسیاری از سبک های یوگا، از جمله هاتا یوگای ملایم و بدون حرارت، شواهدی از اثر ضد افسردگی دارند. یوگا، نوعی مدیتیشن متحرک، یکی از بسیاری از انواع تمرینات ذهن- بدن است که به افراد اجازه می‌دهد بیشتر آگاه شوند و در بدن خود زندگی کنند و حس تجسم را تقویت کنند. سایر تمرینات ذهن و بدن عبارتند از تنفس، تای چی، مدیتیشن و ذهن آگاهی روزانه. ارتباط ذهن و بدن مانند یک عضله است – هر چه منظم تر تمرین کنید، قوی تر می شود.
  2. ورزش و حرکت بدنی اثر ضد افسردگی قوی دارد. در چندین کارآزمایی بالینی تصادفی نشان داده شده است که ورزش بدنی یک درمان قدرتمند برای افسردگی است. ورزش می تواند علائم اصلی افسردگی از جمله خلق و خوی افسرده و ناتوانی در لذت بردن از چیزها را کاهش دهد. ورزش همچنین باعث بهبود خواب و اشتها می شود.
  3. گرما درمانی قدرت شفابخشی امیدوارکننده ای برای سلامت روان دارد. یوگای داغ به سبک‌های یوگا گفته می‌شود که معمولاً در یک فضای استودیو گرم با دمای 95 تا 105 درجه فارنهایت انجام می‌شوند. یک مطالعه در سال 2015 از شورای ورزش آمریکا نشان داد که یوگا بیکرام می تواند دمای بدن را تا 103 درجه افزایش دهد.

قدرت درمانی بالقوه گرما درمانی برای سلامت روان مفهومی است که تحقیقات مداوم را تضمین می کند. گرمادرمانی داده های رو به رشدی دارد که نشان می دهد باید به عنوان بخشی از یک رویکرد مکمل برای درمان افسردگی در نظر گرفته شود. حمام کردن مکرر سونای داغ با کاهش خطر ابتلا به افسردگی و جالب توجه است که با کاهش خطر زوال عقل و بیماری آلزایمر مرتبط است. نشان داده شده است که گرما درمانی غیر فعال مانند سونای مادون قرمز و هیپرترمی کل بدن، استرس را کاهش داده و علائم افسردگی و اضطراب را بهبود می بخشد.

برای مبتدیان، ملاحظات ایمنی باید قبل از شروع یوگای داغ بررسی شود. آبرسانی بسیار مهم است و همچنین دانستن اینکه می توانید دراز بکشید، حالت استراحتی مانند حالت کودک بگیرید یا اگر در کلاس احساس تهوع، سبکی سر یا گیجی دارید، از اتاق خارج شوید. یوگای داغ و گرما درمانی غیر فعال ممکن است در مورد برخی از مسائل پزشکی، مانند شرایطی که تعریق را محدود می‌کند، به طور مثال حرکت بیش از حد و بارداری، منع مصرف داشته باشند.

اگر احساس می کنید که انجام  یوگای داغ خیلی سخت است، انواع دیگری از یوگای ملایم‌تر و بدون گرما وجود دارد، مانند یوگای صندلی، هاتا یوگا، یوگای ترمیمی و یوگای یین. سایر گزینه‌های در دسترس شامل تمرین‌های ذهن و بدن است که می‌توان در خانه انجام داد، مانند مدیتیشن، تای چی، تنفس یوگا و پیاده‌روی آگاهانه.

منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *