تجربه های رسانه های اجتماعی بزرگسالان اوتیستیک

تجربیات رسانه های اجتماعی بزرگسالان اوتیستیک

پژوهشی به سرپرستی پروفسور ملکه مری نلیا کوتیکو در گزارش جدیدی با عنوان «تجربه های بزرگسالان اوتیستیک با رسانه های اجتماعی: خلاقیت، ارتباط و کنترل» منتشر شده است. این گزارش نشان می‌دهد که کاربران مبتلا به اوتیسم چگونه با ویژگی‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار می‌کنند و رابطه پیچیده بین شیوه‌های زبانی و دیجیتال، فردیت و ارتباط را آشکار می‌کند.

با وجود پیشرفت های قابل توجه در درک و آگاهی از اوتیسم، با حدود 7000 فرد در بریتانیا مشخص شده است، بسیاری از بزرگسالان اوتیستیک هنوز فاقد حمایت لازم برای حضور کامل در جامعه هستند.

تفاوت های زبانی و ارتباطی مرتبط با اوتیسم، می تواند روابط را چالش برانگیز کند و منجر به انزوا شود – اما محققان در گزارش جدیدی با عنوان «بزرگسالان اوتیستیک آنلاین» نشان می دهند که چگونه بزرگسالان اوتیسمی به طور خلاقانه و راهبردی از زبان و ابزارهای دیجیتال برای ایجاد ارتباط ها، افزایش آگاهی و حفظ یک حضور رسانه ای اجتماعی سازگار، استفاده می کنند.

از طریق تجزیه و تحلیل پست‌های رسانه‌های اجتماعی، مصاحبه‌های عمیق و کارگاه‌های آموزشی، کوتیکو و تیم تحقیقاتی‌اش چگونگی تعامل بزرگسالان اوتیسم با رسانه‌های اجتماعی، دیدگاه‌های مربوط به عملکرد پلتفرم‌هایی که در اختیار دارند و تأثیر آن بر تعاملات را بررسی کردند. این یافته‌ها چالش‌هایی را که افراد مبتلا به اوتیسم در استفاده از رسانه‌های اجتماعی تجربه می‌کنند، برجسته می‌کند و بینش‌هایی را در مورد پیشرفت‌های بالقوه برای طراحی پلتفرم‌هایی ارائه می‌دهد که از فراگیری بهتر پشتیبانی می‌کنند.

«این تحقیق به درک ما از این که چه نوع موقعیت‌هایی در رسانه‌های اجتماعی باعث می‌شود افراد اوتیسمی احساس کنند با آن‌ها مناسب هستند یا احساس ناراحتی کنند، کمک می کند. این امر برای طراحی محیط‌های آنلاین که شامل انتظارات ارتباطی اوتیسم و نیازهای حسی هستند و پتانسیل بهبود کیفیت را دارند مهم است.

برای حمایت از تلاش‌های طراحان و متخصصان بخش سوم و عمومی، Koteyko و تیم تحقیقاتی او با همکاری موسسه خیریه تحقیقاتی و کمپین اوتیسم در بریتانیا Autistica، یک خط مشی مختصر با عنوان «ساختن پلت‌فرم‌های آنلاین سازگار با اوتیسم» و همچنین ابزارهایی ایجاد کرده‌اند که می‌توانند به انطباق پلتفرم‌های دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی برای حمایت بهتر از نیازهای کاربران عصبی کمک کنند.

هر جعبه ابزار به حوزه متفاوتی از تمرین می پردازد. یک جعبه ابزار برای توسعه دهندگان نرم افزار و طراحان وب که دارای مهارت های فنی برای طراحی و شکل دادن به پلت فرم های دیجیتال هستند، طراحی شده است.

جعبه ابزار دوم برای حمایت از مدیران دیجیتال و سازندگان محتوا در زمینه های بخش سوم و عمومی ایجاد شده است که ممکن است قادر به طراحی مجدد پلت فرم های دیجیتال نباشند، اما می توانند ویژگی ها و محتوای خاصی را برای حمایت بهتر از کاربران عصبی تطبیق دهند.

کوتیکو گفت: «از طریق این تحقیق متوجه شدیم که افراد اوتیستیک هنوز، هم در زمینه ارتباطات کامپیوتری و هم در مطالعات طراحی، گروهی هستند که کمتر از آن استفاده می شود. رسانه‌ها و همچنین در نظریه‌پردازی‌های رفتار آنلاین در نظر گرفته شده است. امیدواریم روش‌شناسی توسعه‌یافته در پروژه ما که هم بر تجزیه و تحلیل زبان استفاده‌شده در رسانه‌های اجتماعی و هم بر گزارش‌های تجربه های شخصی متکی است، پتانسیل بزرگ کار با افراد اوتیستیک و یادگیری از آن ها را نشان دهد.»

منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *