ملاتونین شبانه ممکن است به تعادل صبحگاهی و قدرت در ام اس کمک کند

ملاتونین شبانه ممکن است به تعادل صبحگاهی و قدرت در ام اس کمک کند

طبق یک مطالعه در تونس، مصرف ملاتونین قبل از خواب ممکن است به تعادل و قدرت عضلانی در افراد مبتلا به ام اس کمک کند.

این مزایا علاوه بر ایجاد خوابی آرام تر است. در حالی که یافته ها از تعداد کمی از بیماران به دست آمده است، نشان می دهند که مکمل های ملاتونین ممکن است به مشکلات حرکتی مرتبط با ام اس کمک کند.

بسیاری از افراد مبتلا به ام اس ملاتونین کافی تولید نمی کنند و ممکن است در طول شب به خواب رفتن یا خوابیدن دچار مشکل شوند. خواب ضعیف ممکن است منجر به خواب آلودگی در طول روز و بدتر شدن علائم ام اس، از جمله مشکلات تعادل و ضعف عضلانی شود.

ملاتونین به طور طبیعی در بدن وجود دارد و سطح آن در شب در پاسخ به تاریکی افزایش می یابد و سپس در طول روز کاهش می یابد. این امر به بدن کمک می کند تا بداند چه زمانی وقت خواب و بیدار شدن است. مصرف مکمل ملاتونین می تواند با افزودن به منابع طبیعی بدن کمک کند.

وضعیت بدن، قدرت کلید کیفیت زندگی

محققان آزمایش کردند که چگونه قرص های سریع رهش 6 میلی گرم ملاتونین ممکن است تعادل و قدرت عضلانی را در مقایسه با دارونما در بزرگسالان مبتلا به ام اس عودکننده و بهبودی که در آن دوره های علائم جدید یا بدتر شده با بهبودی همراه است، بهبود بخشد.

محققان نوشتند: «ثبات وضعیت بدنی پویا و قدرت عضلانی نقش اساسی در تضمین عملکرد ایمن و مستقل در حین فعالیت‌های روزانه و همچنین داشتن کیفیت بهتر زندگی دارند».

به هفت نفر از 14 بیمار که مطالعه را کامل کردند ملاتونین داده شد و هفت نفر دیگر دارونما را حدود 30 دقیقه قبل از خواب مصرف کردند. حداکثر امتیاز مقیاس وضعیت ناتوانی گسترده آنها، یک معیار استاندارد شده برای ناتوانی عملکردی، 4 بود، که نشان دهنده ناتوانی قابل توجه است اما هیچ اختلال راه رفتنی وجود نداشت.

محققان تعادل، قدرت عضلانی، مهارت دست، میزان درد، کیفیت خواب و خستگی شرکت کنندگان را صبح روز بعد اندازه گیری کردند. انتخاب دوز ملاتونین، 6 میلی گرم، بر اساس نتایج مثبت ایمنی و اثربخشی در مطالعات قبلی، با بهبود وضعیت و تعادل گزارش شده بود.

افرادی که از ملاتونین استفاده می کردند تعادل خود را بهبود بخشیده و قوی تر شدند. ملاتونین همچنین به پایدارتر شدن مرکز فشار آنها کمک کرد، که برای تعادل مهم است و کنترل بهتری را در حرکات از پهلو به پهلو و جلو به عقب نشان دادند.

افرادی که از ملاتونین استفاده می کردند در آزمایشی که میزان قوی بودن عضلات پای آنها را بررسی می کرد، بهتر عمل کردند. این آزمایش شامل پنج بار ایستادن از روی صندلی با بازوهای جمع شده است. با این حال، هیچ بهبودی در مهارت دست وجود نداشت.

مصرف ملاتونین نیز درد را تسکین می دهد. درد فیزیکی (مرتبط با آسیب) در مقایسه با دارونما 5.7 درصد کاهش یافت. برای درد نوروپاتیک (مرتبط با اعصاب)، کاهش حتی بیشتر بود، 27.3٪.

آنهایی که ملاتونین مصرف کردند، گفتند که 40.2 درصد کمتر احساس خستگی می کنند و 30.2 درصد بهتر می خوابند.

ملاتونین برای ام اس «ایمن و کارآمد» است، اگرچه مطالعات بیشتری مورد نیاز است

این مطالعه نشان می‌دهد که مصرف ملاتونین در شب می‌تواند بی‌خطر باشد و برای افراد مبتلا به ام‌اس عودکننده-بهبود یابنده فوایدی داشته باشد، زیرا به بهبود تعادل و قدرت عضلانی و کاهش درد و خستگی کمک می‌کند.

محققان نوشتند: «این مطالعه اولیه نشان داد که مصرف ملاتونین حاد برای بهبود ثبات وضعیت بدنی (پوسچرال) پویا و قدرت عضلانی اندام تحتانی، احتمالاً از طریق اثرات ضددرد [تسکین درد] و ضد خستگی، ایمن و کارآمد است.

محققان نوشتند از آنجایی که مطالعه کوچک بود، تحقیقات بیشتری برای تایید یافته ها و درک اثرات بلندمدت ملاتونین مورد نیاز است. آنها افزودند که مطالعات آینده باید از معیارهای عینی تری برای ارزیابی خستگی، درد و کیفیت خواب استفاده کنند.

منبع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *